top of page
תמונת הסופר/תronybarsela

גם אתם נאלצים לפטר?

עודכן: 14 בפבר׳ 2023

הנה שלושה צעדים שאסור לכם לפספס בדרך.

אני מניחה שאם אתם יוצאים לתהליך כזה, אתם מלווים בעורכי דין, כך שאני לא אתמקד בפן החוקי של הפיטורים, אלא דווקא בפן האנושי.

תהליך פיטורים הוא טלטלה לכל הארגון, להנהלה, למנהלי הביניים, לעובדים המפוטרים ולעובדים שנשארים. אבל לפעמים צעד כזה הוא בלתי נמנע. נחשפנו לאחרונה לחברות ששלחו את הודעות הפיטורים במייל ושמענו על חשבונות של עובדים שנחסמו ללא הודעה מוקדמת. מומחים מעריכים שלפיטורים כאלה יהיו השלכות ארוכות טווח על הארגון.

אז איך עושים את זה נכון? למה חייבים לשים לב בתהליך?



1. לא לשלוף מהמותן - תכננו את המהלך בקפידה. בנו תהליך מסודר בו תדעו בדיוק מי מוציא החוצה את הבשורה (גם פנימית וגם חיצונית) ואיך. איך מתנהלות הפגישות עם העובדים- האם זו פגישה מרוכזת ורק אז פגישות אישיות או שרק פגישות אישיות של המנהלים הישירים. מי אחראי על הקשר עם המפוטרים לאורך התהליך- מי אחראי על העזרה והתמיכה לאורך התהליך, איזו עזרה אתם מציעים. מה קורה עם העובדים שנשארים. ככל שהתהליך יהיה יותר מתוכנן, ככה יהיו פחות בלת"מים, אתם תוכלו לנהל את המהלך בצורה אחראית עם כמה שפחות פגיעה בעובדים ועם .


2. תקשורת, תקשורת, תקשורת - תכננו את התקשורת עם העובדים, החל מהבשורה, ללוחות הזמנים, הדרך שבה יתבצע התהליך ולא פחות חשוב איך אתם כחברה עוזרים להם.

3. עזרו לעוזבים במציאת דרכם החדשה - צרו קשר ושיתופי פעולה עם חברות השמה והד האנטרים, יועצים לכתיבת קורות חיים, יועצי קריירה, חברות אחרות שמגייסות. שווקו את העובדים שלכם בצורה הכי טובה שאתם יכולים. עזרו להם עד כמה שאפשר למצוא את דרכם החדשה. המשיכו לעקוב אחרי ההשתלבות של המפוטרים שלכם בחזרה בשוק העבודה, תמשיכו לנסות לייצר להם הזדמנויות, צרו איתם קשר אחת לתקופה.

החברה שלכם צריכה להמשיך לתפקד. לא קל לתפקד כרגיל אחרי תהליך פיטורים. אתם רוצים להראות לעובדים שנשארים שאכפת לכם, שאתם לוקחים אחריות, שאתם עושים הכל כדי לעזור ולדאוג למפוטרים בדיוק כמו שדאגתם להם כשהם עבדו אצלכם (או עובדים אצלכם). רק ככה תצליחו להפיג במעט את החששות ולשמר את העובדים הטובים.


נאלצים לפטר? רוצים לעשות את זה נכון? תכתבו לי. ronybarsela@gmail.com

או דברו איתי 054-5892442

6 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page