top of page
  • תמונת הסופר/תronybarsela

מערכות יחסים בעבודה, לא פחות משמעותיות מהיחסים עם בן או בת הזוג. אז איך מנהלים אותן נכון?


אנחנו נמצאים עם העובדים והקולגות שלנו לא פחות שעות (אם לא יותר) מאשר עם בני הזוג או הילדים שלנו.

וגם איתם אנחנו לא תמיד מסכימים.


כשיש אי הסכמות או ויכוחים, תמיד נרצה לקיים שיחה יזומה בארבע עיניים כשהעניינים נרגעו. לא נרצה לקיים את השיחה "על הדרך", גם לא כשאנחנו כועסים ובטח לא נרצה להתעלם מהבעיה. בעיה לא פתורה רק תלך ותתעצם.


לפני שניכנס לשיחה כזאת כדאי לשאול את עצמינו כמה שאלות:

  • מה התוצאה שנרצה להשיג? מיקוד בתוצאה יכול לפעמים להאיר אור על הפתרון במקום על הבעיה.

  • הצד השני, מה הצרכים שלו? מה הוא מרגיש? מה הוא חושב? ע"י הסתכלות לרגע על הצד השני מתאפשרת לנו הצצה על נקודת המבט שלו, אולי הוא לא כזה רשע וטיפש כמו שאנחנו מדמיינים באותו הרגע.

  • האם מדובר בעובדה או דעה? האם יכול להיות שהיתה פה אי הבנה?

תזכרו, המטרה היא לא "לזכות" בדיון, אלא להגיע להסכמה שתאפשר לנו לנוע קדימה ולעבוד ביחד בכיף.

תקשיבו, אבל באמת, תנסו להבין את הצד השני ולא להוכיח למה אתם צודקים ובעיקר תדברו מתוך כבוד ואכפתיות.


חווים יותר מדי ריבים וויכוחים בעבודה? כדאי להסתכל על הדברים קצת אחרת. דברו איתי 054-5892442

צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page