top of page

ספרי לי על עצמך.... מכירים את השאלה המעצבנת הזאת?



אז איך עונים עליה?


מה שרוב המועמדים עושים זה עוברים ביחד עם המראיינת על מה שכתוב בקורות החיים. אבל בשביל זה היא לא צריכה אתכם שם, היא יכולה לקרוא את זה לבד בקורות החיים.


אז מה כן?


בטוחה שעל סטוריטלינג כבר שמעתם, אז זה המקום לשפצר את יכולות הסטוריטלינג שלכם.


למה אני מתכוונת-


אתם צריכים לבנות תקציר של מקסימום שתי דקות שבו אתם מספרים לה מי אתם ולמה אתם המועמדים המושלמים לתפקיד ומה התוצאות שאתם יודעים לייצר.


מכירים את זה שאתם יוצאים מראיון ומתבאסים שלא אמרתם את זה ודיברתם שטויות בשאלה ההיא... שתי הדקות האלה, הן לגמרי בשליטתכם, אם תציגו סיפור קוהרנטי שמעורר עניין, היא לא תקטע אתכם וכל הרושם הראשוני נמצא לגמרי בשליטתכם. וזו בדיוק המטרה.


כשאתם בונים את הסיפור, אתם רוצים ליצור מצב שגם אם (תאורטית) המראיינת לא תשאל אותכם שום דבר יותר, אתם יודעים שהיא קיבלה את המסר הנכון על מי אתם ולמה אתם מתאימים לה.


כשאתם באים עם סיפור מוכן, אתם גם שולטים ברמות הלחץ והבטחון שאתם מקרינים וכשהתחלתם גבוה, כנראה שככה גם ימשך הראיון.


מה שכן, למרות שהסיפור שלכם בנוי וכתוב, אסור שהוא ישמע ככה. הוא צריך להישמע כמו משהו שאתם מאלתרים, בלי מילים כמו "ועל כן", כי לא מדברים ככה וגם לא שישמע כמו ילד בכיתה ב' בטקס יום השואה. שישמע מאולתר, נעים, זורם ועם דוגמאות וסיפורים מחיי העבודה שלכם שזורים בתוכו.


איך עושים את זה?


לפני הראיון מסתכלים על תיאור המשרה, או מנחשים, מה שלושת הכישורים הכי חשובים בתפקיד. בסיפור הקצר שתספרו, אתם רוצים לוודא שאתם מתייחסים לנקודות האלה. לדוגמה- לא רלוונטי אם אתם מתראיינים לתפקיד של מתכנת להדגיש את יחסי האנוש שלכם. כמובן שזה חשוב, אבל יותר חשוב, נגיד, שתדעו ללמוד דברים לבד.


תשאלו את עצמכם, האם רק אני יכול.ה להגיד את זה. אם לא, כנראה שאתם משתמשים בסיסמה. למשל אני בעל.ת יחסי אנוש טובים. כל אחד יכול להגיד את זה וזה לא נותן למראיינ.ת שום אינדיקציה למי אתם. תשאלו את עצמכם- איך זה נראה? איך זה נראה שאני בעל.ת יחסי אנוש טובים, איך זה בא לידי ביטוי בעבודה ואת זה תספרו.


אנשים אוהבים להגיע למסקנות לבד. מה זאת אומרת? אני יכולה להגיד בראיון שאני בעלת יחסי אנוש מצוינים, או שאני יכולה לספר למראיינת שתמיד היו מעבירים אלי את הלקוחות הקשים ושקיבלתי עשרות מכתבי תודה מלקוחות. אתם מבינים? אני ממש לא צריכה להגיד לה את התכונה, אני מספרת סיפור שגורם לה להבין לבד מי אני ולמה היא רוצה שאעבוד אצלה.


אני יודעת, הפעם קצת קשה להבין למה אני מתכוונת, קשה להסביר את זה בתיאוריה, אבל אני מקווה שבכל זאת המסר עבר...


ואם לא, מוזמנים, כרגיל, לדבר איתי- 054-5892442


ואם אתם במילואים, קודם כל תשמרו על עצמכם וכשתחזרו, אשמח לקיים שיחת ייעוץ ללא עלות.


2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page