top of page
  • תמונת הסופר/תronybarsela

מנכ"לים, אתם בלחץ לעמוד ביעדים למרות הקיצוצים? אל תשכחו את העובדים.

עודכן: 22 בפבר׳ 2023

5 פעולות שאתם צריכים לעשות כדי להגביר את המוטיבציה ולדאוג שהכל ימשיך לתקתק.

אמנם בתקופות משבר העובדים לא ממהרים לעזוב, אבל האם אתם רוצים שהעובדים לא יעזבו כי המצב בשוק קשה?

המצב המנטלי של עובדים "ששרדו" לאחר סבב קיצוצים הוא לא פשוט בכלל. הם חווים אי ודאות בנוגע לעתיד החברה ועתידם בתוכה, מצב השוק לא מאפשר להם לעזוב, הם עדיין צריכים לעבוד ולהוכיח את עצמם אבל העומס מתחלק על הרבה פחות אנשים. מה בכל זאת אתם יכולים לעשות כדי למנוע שחיקה אצל העובדים שלכם?



1. תייצרו שקיפות בנוגע למצב החברה, תייצרו פגישות תקופתיות (כל שבוע/חודש/רבעון) עם כל העובדים. תשקפו מה האתגרים ומה ההזדמנויות. Mickey Mikitani, מנכ"ל קבוצת Rakuten מקיים פגישה עם כל העובדים אחת לשבוע (החברה מנתה ב- 2019 מעל 18,000 עובדים ומאז היא רק גדלה). אם הוא יכול, כולנו יכולים.

2. תקשיבו לעובדים שלכם- עובדים שמרגישים שרואים ושומעים אותם ירגישו יותר משמעותיים, יחוו פחות שחיקה, יחפשו פחות הזדמנויות "בחוץ" ויהיו שותפים לחזון ולקידום החברה. גייסתם אותם כי הם מוכשרים בתחומם, הרבה פעמים הם גם רואים דברים שאתם לא רואים ויש להם דעות ומחשבות בנוגע להתנהלות, התייעלות יצירתיות וחדשנות. תנו להם הזדמנות, אולי תופתעו.

3. מחקרים הוכיחו שכשעובדים עובדים באופן קבוע מעל 60 שעות בשבוע הם יחוו שחיקה. תדאגו לאיזון בית-עבודה של העובדים שלכם (ורצוי גם לשלכם), תבהירו שהם לא מחויבים לענות למיילים והודעות ברגע שהם נשלחות, תנהלו את המשימות ותוודאו שהעומס הוא הגיוני, תבקשו מהם להרים דגלים כשיש בעיות. כל אלה פעולות שיפחיתו את תחושת השחיקה של העובדים.

4. משוב- הרבה פעמים אני רואה פער בין תחושת העובדים העובדים שמרגישים שהם לא מקבלים פידבק, ובין תחושת המנהלים שמרגישים שהם כל הזמן נותנים פידבק. פידבק שנאמר "על הדרך" לא נחשב בעיני העובדים לפידבק ופה בדיוק נוצר הפער. אם אתם רוצים שהעובדים יבינו שמדובר בפידבק חשוב ויקחו אותו לתשומת ליבם, תתייחסו אליו ברצינות. תקבעו פגישה, תעדכנו את העובדים מה נושא הפגישה, תבקשו מהם להגיע מוכנים עם פידבק מצידם (פוסט שלם בנושא יעלה בקרוב). הביצועים יעלו, העובדים ירגישו שמשקיעים בשיפור המקצועיות שלהם, ששומעים אותם וכל הצדדים ירויחו.

5. תהיו קשובים לרחשי ה"שטח"- חוסר שביעות רצון ומרמור הם מדבקים. בתקופות של חוסר יציבות וקיצוצים לכם לא קל, אבל לעובדים קשה לא פחות. כשתהיו קשובים ובתשומת לב לעובדים שלכם, אתם תשמעו כשמתחיל חוסר שביעות רצון ותוכלו לנהל אותו, להבין מאיפה הוא נובע ולטפל בו לפני שהוא מדביק את כל הארגון.


העובדים שלכם הם אנשים אינטליגנטיים, מוכשרים עם שאיפות, רגשות ומחשבות. תתייחסו אליהם ככאלה. תדברו איתם, תשאלו אותם, תקשיבו להם. במקרה הגרוע, הם ירגישו משמעותיים ופחות שחוקים, במקרה הטוב, גם אתם תצאו מורווחים.


רוצים להפחית שחיקה ולהעלות את ביצועי העובדים בארגון שלכם? דברו איתי. 054-5892442







56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page