top of page

לא יכול להיות!




לא יכול להיות שבשנת 2024 אני עדיין שומעת סיפורים בלתי נסבלים על זלזול במועמדים.


שאלות לא חוקיות שנשאלות, שאלות משפילות שנשאלות, מגייסות שמתאמות ראיון באופן חד צדדי ללא בדיקה האם זה נוח למועמד, איחורים של מגייסות לראיונות ללא כל התנצלות או הסבר, גוסטינג- העלמות בלי להחזיר תשובה לאחר שהמועמדים השקיעו זמן ואנרגיה בהגעה לראיון, ולא פחות מזה,במבחן מקצועי.

פשוט לא יכול להיות.


מנהלים, סמנכ"לים או מנכ"לים?

אחד הדברים שאני מדברת עליו בסדנת הראיונות למנהלים הוא שאחד התפקידים החשובים שלכם בראיון הוא שיווק החברה והתפקיד.

 וזה ממש לא משנה אם אתם רוצים להתקדם עם המועמד הזה או לא, אם התרשמתם ממנו או לא.


אחד הדברים שהכי משמחים אותי הוא שמועמד שקיבל תשובה שלילית רוצה להפנות אלינו חברים שלו, אז אני יודעת שעשינו עבודה טובה.


אנחנו חיים במדינה קטנה, כולם מכירים את כולם, מה שקרה אצלכם במשרדים למחרת (אם לא שעה אח"כ) כבר נמצא ברשתות החברתיות.


ואני לא אדבר בכלל על כבוד מינימלי לבני אדם, זה צריך להיות מובן מאליו.


אם יש לכם HR, תגדירו לה שזו הציפייה הבסיסית, כבוד למועמדים. תיצרו נורמות התנהגות שמכבדות אתכם ואת החברה שאתם מנהלים.


 ואם עדיין אין לכם HR בחברה, אז פיניתם זמן כדי לראיין את המועמד, או כדי לכתוב את המבחן שהוא ישב ועשה, נכון? אז תמצאו את הזמן להחזיר לו תשובה. לא משנה כמה אתם עסוקים.


לא יכול להיות שאתם שמים את שירות הלקוחות שלכם במרכז אבל מזלזלים במועמדים שלכם. הם השליחים שלכם. לטוב ולרע.


המועמדת ששאלתם כמה ילדים יש לה (שזו בכלל שאלה לא חוקית) ואיך היא תגדל 3 ילדים ותעבוד אצלכם במשרה מלאה, או זאת שלא טרחתם לחזור אליה אחרי שהגיעה כבר לשלושה ראיונות, יכולה להיות הבת שלכם או הבת של משקיע פוטנציאלי. אל תשכחו את זה.


רוצים להנחיל סביבת עבודה חיובית, חווייתית ומכבדת? דברו איתי 054-5892442


4 צפיות0 תגובות
bottom of page